Hit aan het spit geregen en twens Televisies Bob Dylan komt uit met langspeelplaat Opnamen van hoge kwaliteit ondanks kleine ruimte Radio: Shawn Elliott in Vara's Fanclub Televisie-opnamen tijdens Europees bliksemtoernee NIEUWE PLATENMAATSCHAPPIJ Enthousiasme en plannen te over I WmmSÊ Nederland drie nu op 240 meter Veertig jaar K.R.0. Rika Jansen en Socio-drama DINSDAG WOENSDAG DINSDAG WOENSDAG 9s Avonds op FM DINSDAG 16 NOVEMBER 1965 Op de deur aan de Amster damse Oude Zijds Achterburg- Wal 200 bewijzen alleen twee kleine letterstrookjes met de op schriften „Audio-Visual Pro ductions" en „Evan Durlacher" dat we hier moeten zijn. Langs het kantoor van een textiel- groothandel kómen we in het achterste gedeelte van het huis Waarin de nieuwe grammofoon platenmaatschappij van Evan Durlacher en Ben Levi is ge vestigd. Achter het kleine, prop volle kantoortje, is een petiete rig technisch werkplaatsje waar in een projector is opgesteld. Daarachter een regelkamer voor krap twee personen en een stu dio, niet groter dan een huis kamer. Toch is in die kleine ruimtes, waarom grote geves tigde grammofoonplatenmaat schappijen misschien zouden lachen alles aanwezig om banden op te nemen. Banden waarvan kwalitatief hoge grammofoon- Platen geperst kunnen wor den. Evan Durlacher die het grootste gedeelte van de tech nische apparatuur met behulp van een andere technicus zelf heeft gebouwd, presteert het zelfs om in de kleine studio de muziek van beatgroepen op ie nemen. „Het is wel helemaal vol als alles is opgesteld, maar ket geluid is prima. Lekker «droog" en zonder „resonnan- iles1', zegt hij. Twee labels 1 Martine Bijl Grote plannen f® BOB DYLAN Bob Dylan heeft zijn zoveel ste langspeelplaat afgeleverd. Zijn nummers worden steeds in gewikkelder en langer. Ditmaal presteert de populaire „folksin- ger" het om bijna twaalf minu ten lang door te zingen met „Desolation Row". Op deze nieuwe, bij CBS uitgekomen l.p, (CBS 62572), staat tevens zijn laatste hit „Like a Rolling Sto ne". Andere nummers zijn o.a. „Queen Jane approximately" „Highway 61 revisited" (tevens de titel van de langspeelplaat) „Tombstone blues", „From a buick 6" en „Ballad of a thin man". Het zijn wederom num mers die allemaal door Bob Dy lan zijn geschreven. NEDERLAND I NEDERLAND II NEDERLAND I HILVERSUM I 402 rn. HILVERSUM II 298 ra. RADIO VERONICA BRUSSEL 324 ra. RRTÏSSEL 484 ra. HILVERSUM I 402 ra. HILVERSUM III (F.M.-kan.) RADIO VERONICA BRUSSEL 324 m. BRUSSEL 484 ra. inmniHimmimniminminiiiminnmmminnii rnrmn iiiiini mm mi infflimninnnmi fSïffg til»##; AVP is een pas beginnende maat- cnappij met twee labels. „Obelisk" Z? „Durlaphone". „Obelisk" is ons "jerk voor het goede werk, zoals chan- v e.d. Op „Durlaphone" brengen we eatgroepen en andere, wat meer com merciële muziek onder." Er zijn nog "iet zoveel platen op de markt ge- ;f,ach* door AVP. Ondanks dat hebben al een „ster". De jonge chanson- 'ere Martine Bijl. waarover wij on- rtj!5s. schreven. Martine is een „ont- ziiii g" van ®en Leyi- De heer Levi uuen vele luisteraars zich herinneren An het AVRO-radio programma „Met dp7 e s*ag dat kij twaalf jaar voor ««omroep verzorgde. In dit program- - deed hij zich kennen als een chan- V hfcenner bij uitstek. De onnoemelij- verzameling platen op dit gebied, dp ondergebracht in vakken langs er wanden van het kantoor, getuigen grpfn' was een van de eersten die Jap van het Franse chanson als Jan Charles Aznavour en irjet ne Danaud in contact bracht h-J grammofoonmaatschappijen. „Ik tenL n°g zelf geen belang bij pla- i1puraa.^schappijen. Het was een lief- te J van me. Ik hoop nu de kans tg rioen6n voc,r onze maatschappij Ie?6 i%er ^U1"lacher is met AVP begon- film'e eigenlijke bedoelingen waê chrn«i n te*st te voorzien of te nasyn- vUiJ 'eeren voor de commerciële tele- %an pp0en dat n'et cJoor Sing dacht hij Pii pJ u grammofoonplaten maatschap net K-, j mi-i erbii gehaald. Ik vind liefst» zonder fijn, want het is mijn v.'erlfp„W?,r. °ok a' moeten we hard (H0_ n' Wat wij met z'n vijfen doen een technicus, een vertegenwoor- EVAN DURLACHER (40 jr.) en BEN LEVI (59 jr.) in de regelkamer. niet zo jong, maar wel enthousiast diger en een secretaresse), hebben an deren twintig man voor nodig. Maar alle begin is moeilijk, we moeten op de dubbeltjes passen." „Ons eerste reportoire (we hebben nog niet zoveel platen) loopt goed. Nog niet in gouden platenoplagen. maar we zijn al blij met getallen van drie of vier cijfers. Martine Bijl is ingeslagen." Nauwelijks heeft Ben j Levi dat gezegd, of er wordt gebeld Karei Prior, van de AVRO vraagt of Martine Bijl misschien het liedje (voor de Songfestival-verkiezing"» zou kunnen zingen dat eigenlijk aan Liesbeth List zou worden toebedeeld. Daar Liesbeth niet mee wilde doen, ziet Prior Martine als een goede ver- Vangsiter. De heer Levi laat het nog even in het midden. „We willen weten wat Martine gaat zingen. Ze mag al leen dat werk doen wat bij haar past j en waar zijzelf achter kari staan. Geen commerciële flops vóórhaar. Wij willen haar alleen het beste ma- I teriaal geven. Haar eerste plaat be stond uit chansons van Anne Sylves- tre, vertaald door Ernst van Altena. Nu gaat Andreus voor haar twee liedjes van Barbara vertalen: „Au j bois de St Amand" (In het Bloemne- daalse bos is de Nederlandse titel) en ..Pierre". AVP heeft grote plannen. Zo wil men j de gehele Israëlitische platenproduktie i exclusief voor Nederland importe- j ren. Verder wordt er iedere dag naar j talent uitgekeken. Er zijn opnamen ge- j maakt van „Soliti 4" een Italiaans kwartet dat op de band velbelovende Het Italiaanse kwartet ,J soliti 4 Dat schrijven is erg belangrijk voor Rob Dylan. Hoewel zijn teksten soms, ook na verscheidene malen draaien, erg moeilijk te verstaan zijn, zijn die tek sten toch de aantrekkelijkheid van de plaat. Vooral de wat langzamere num mers die goed te volgen zijn hebben een bijzondere expressie, die ook iets ver telt. Bob Dylan heeft een bijzondere manier om te vertellen over dingen die hij beleefd heeft of die in zijn fantasie zijn gebeurd. Vaak klinkt in zijn teksten de roep van een verschoppeling die al les rondom hem niet helemaal begrijpt en die de mensen niet nodig hebben. Vanuit dat standpunt levert hij zijn kri tiek. Kritiek die soms ver weg ligt en die gezocht moet worden soms, maar die, gevonden, altijd scherp, terzake en treffend is. Wat zijn muziek betreft, die heeft een bepaald intrigerend ritme en geluid, dat aanspreekt. Het is echter vrijwel al tijd Identiek. Ook op deze plaat is wat dat betreft bijzonder weinig afwisse ling. Voor wie meer platen van Dylan heeft, wordt de muziek dan ook niet de grootste trekpleister. Op „Highway 61 revisited" wordt veel aandacht besteed aan de begeleiding. Deze staat ditmaa zelfs vermeld. Michael Bloomfield, gi- bekend is onder de naam sociodrama's. Men gaat hier dieper in op het ge zinsleven. Als buren vermoeden, dat kinderen worden mishandeld door hun ouders, wat moeten zij in zo'n geval dan dóen? De politie waarschuwen? Moet de maatschappij zich bemoeien met de verhouding ouders-kind? Deze eenakter wordt gespeeld door o.m- Mela Soesman, Lex Goudsmit, Lies beth Strupert, Carol van Herwijnen en Maureen van der Bruggen, Ilse Wes- sel bespreekt achteraf het probleem met de psychiater mevr. Swelheim de Boer. De regie is in handen van Adel- heid van der Most. Na het laatste nieuws wordt de avond besloten met „Bijbel voor Alleman", waarvan van avond de zesde uitzending. 19.00 Nws. in het kort. 91.01 Klaas Vaak. 19.05 Jorun voor gehoorgestoor den. 19.33 Engelse les (les 7 en herh. les 6). 20 00 Joum. KRO: 20 20 40 Jaar K.R.O., kort verslag van de plechtige zitting, die gisteren plaats vond in Gooi land te Hilversum. 20.40 Half-uur-show, gevar progr. 21.10 Van station tot sta tion, een progr. over stationsarchitec tuur. 21.45 Vanavond ln Nieuwspoort. 2210 Werken van barmhartigheid, epi loog. NTS. 22.25 Joum 22.30 Pauze. TELEAC: 22.4523.15 Samen leven nu en morgein (le6 7). NTS: 20 00 Nws. ln het kort. AVRO: 20.01 Luipaard op schoot, documentaire TV-film 20 25 Samantha, de schone heks, TV-film. 20.50 Sportpanorama. 21.25 Het kind van hiernaast, gedramati seerde documentaire. NTS: 22.10 Joum. RKK: 22.1522.40 Bijbel voor alleman? religieus programma. VARA: 17.00-17.35 Voor de jeugd. 18.00 Nws. 18.15 Actualiteiten. 18.25 Licht orkest met zangsolist. 18.55 Voor de kleuters. 19.00 Paris vous parle: ge sproken brief uit Parijs 19.05 Gamelan: Indonesisch progr. 19.35 Het Orff Schul- werk op school en ln gezin, muz. lezing 20.00 Nws. 20.05 Volksliedjes. 20.30 4 Sans radiostrip. 2100 Dansorkest. 21.15 Radar: radioperiodiek 21.45 Stereo: Promenade- orkest: Nederl. lichte muz. 22.25 Ik ge loof. dat praatje 2230 Nws 22 40 Actualiteiten. 23.00 Dans- en jazzmuz. 23.55-24.00 N. sw 18 00 Koor. orkest en solisten: intern, volksliederen. 18.20 Uitz van de Christ. Hist. Unie Politoeren. Nws en commen taar van de Christ. Hist. Unie. 1.830 Stereo: Licht ensemble (opn). 18 50 En nu mijn geval: vragenbeantwoording. 19 00 Nws. 19.10 Actualiteiten. Aansl.: Coneiliejoum. 19.35 Toernooi van het lichte lied (I), t.g.v. het 40-jarig jubi leum van de KRO 20.05 PPromenade-ork. en solist: amusementsmuz. 20.45 De toe komst van de radio, document. 21.15 se- mi-klass. kamermuz. (opn). 21.55 Gew muz. (opn.) 22.15 Zie. ik maak alles .nieuw Godsdienstig progr 22.30 Nieuws. 22 40 Epiloog. 22.45 Intern Radioweek 1965: Klass. muz. 23.55-24.00 Nws. 18.00 Veronica's Jukebox. 19.00 Toppers van morgen. 19.15 Joost mag het weten. 20.00 Discologie. 21.00 Non stop populai re platen. 22.30 Jazz Journaal. 23.30 Al le remmen los. 01.00 Sluiting. 18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten. 18.28 Paardesportber. 18.30 Lichte muz. 18 45 Sport 18 52 Tangomuz 19.00 Nws, weer- ber. en kroniek. 19.40 Gramm. muz. 19.50 Kroniek. 20.00 Gev muz. 20.30 Hoorspel. 21.45 Ballet. 22.00 Nws en ber. 18.00 Nws. 22.15 Jazzmuz. 22.55-23.10 Nws, VARA: 7.00 Nws, ochtengym en soc. strijdlied. 7.23 Lichte gramm. muz 8.00 Nws. 8.10 Lichte gramm. muz. (verv). 9 00 Van alle markten thuis, praatje voor de huisvrouw. 9.05 Klass gramm. muz. 9.35 Waterstanden. VPRO: 9.40 Schoolra dio. VARA: 10 10 Lichte gramm. muz. 10.45 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 1102 Voor de vrouw. 11.40 Pianorecital: mod. muz. 12.00 Stereo: Licht instrumentaal septet. 12.22 Voor het platteland. 12.27 Meded. t b v. land- en tuinbouw. 12.30 Salonorkest en zangsolist. 13.00 Nws 13.10 Actualiteiten en kalender 13 25 Licht in strumentaal trio. 13.45 Gesproken por tret. 14.00 Radiophilharmonisch orkest: klass. en semi klass. muz 14.45 Kerkor gelconcert: mod. gew. muz. 15.00 Voor de Jeugd (Om 16.00 Nws). 17.00 Voor de zie ken. 17.30 VARA'S Popshow: dansorkest en solisten. 18.00 Nws. H" vpr-D i >t)8 ra. NCRV: 7 00 Nws en herh. SOS-ber 7.10 Dagopening. 7.20 Klass gramm. muz. (7.30 Nws). 7.45 Radiokrant. 8.00 Nws. 8.10 Gew. muz (gr) 830 Nws 8.32 Lich te gramm. muz. en praatje. 9.00 Voor de zieken. 9.40 Voor de huisvrouw 10.10 Mod. orkestwerken (gr) 10.30 Morgen dienst 1100 Klass orkestwerken (gr). 11.30 Lichte gramm. muz. 1227 Meded. t.b.v. land en tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Variant: reportages en lichte gramm. muz 1330 CariUonmuz 13.40 Lichte or- kestmuz. 14.00 Boeren en burgers in Bui tenveen. hoorspel. 14.20 Pianorecital (gr), klass. muz. 14.45 Omroeporkest en solist: klass. en mod. muz. 15.50 Bijbelvertel- iing voor de jeugd. 1600 Voor de jeugd 1700 Lichte gramm. muz 17.15 Jazzmuz (opn). 17 50 Overheidsvoori.: Werk en welzijn. Rat en muis. Reportage van Cl de Bellonl over de rattenbestrijding in Nederland. 18.00 Klass. gramm.muz. NRU-KRO: 9.00 Nws. 9.02 Lichte gramm muz. 10 00 Nws. 10.02 Van uur tot uur: ac tualiteiten 10.05 Betty: licht muz. progr (gr) 1100 Nws. 11.02 Van uur tot uur: actualiteiten. 11.05 Koffie met Kees: licht muz. progr. (gr), en praatje. 12 00 Nws. 12 02 Van uur tot uur: actualitei ten. 12.05 Lichte gramm. muz. 13.00 Nws. 13.02 Van uur tot uur: actualiteiten 13 05 Bert: licht muz. progr. (gr). 14.00 Nws. 14 02 Van uur tot uur: actualiteiten. 14.05 Gev. muz. progr. (gr). NRU-AVRO: 1500 Nws. 15.02 Lichte gramm muz. 16.00 Nws. 16.02 Volksliedjes 16.30 Rythm and blues. (gr). 17 00 Nws. 17.02-18.00 De zin gende bougiegev. platenprogr. voor auto mobilisten. 07.00 Ook goeie morgen. 09 00 Muziek terwijl u werkfti. 10.00 Koffietijd met Ti neke. 11.00 Artiesten met eigen stijl. 11 15 Kookpunt. 12.00 Halverwege 14.00 De draaiende kolk. 15.00 Weonsdagmid- dag speciaal 16 00, Nashville Tennessee. 16 45 Tijd voor Toppers. 17.00 Veronica's Teenanger Muziek Express. 18.00 Vero nica's Jukebox. 12.00 Nws. 12.03 Lichte muz. 12.40 Weer- ber meded. en SOS-ber 12.45 Buitenl. persoverz 12 50 Beursber. en progr. overz. 13.00 Nws en weerber. 13.20 Klass. muz. 14.00 Nws. 14.03 Schoolradio. 14 20 Kinder koor. 14.30 Waarom wij niet? 14 50 School- koren (15.00 Nws) 15 15 Voor het kind 16.00 Nws. 16.03 Beursber. 16 09 Engelse les. 16.24 Jazzmuz. 17.00 Nws weerber. en meded. 17.15 Eigen discotheek. 1800 Nws. 12.00, 12.30, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00, 17.00, 18.00 Nws. amusementsmuziek laat horen. Er zijn plannen voor platen met Aviva Sema- dar. De plaat die Albert Mol gaat ma ken en waarin ook stukjes uit zijn boek je „Waf zien ik" zullen voorkomen, wordt door AVP gemaakt. „Diverti, mento in A. Mol" moet in hooggestel- de verwachtingen voldoen. Een Pool se zangeres, die in haar land getuige de vele platen die zij opnam nogal suc- secvol is geweest, komt, nu zij naar Nederland is verhuisd, eveneens onder contract. Voor Bozena Grabowska moet nog reportoire-keuze gemaakt worden. „Ik heb haar stem al uitgemeten," zegt Evan Durlacher. „Ze is inderdaad erg goed." „We hebben ook al iemand met protestliedjes," vertelt Ben Levi. „Dick Poons, hij zong ze al voor iemand van Dylan of Donovan gehoord had. Hij gaat ze voor ons op de plaat zetten. Je ziet, we hebben plannen en werk genoeg. We zijn amper meer thuis. Al zijn we dan niet meer zo jong, het enthousiasme is er. En dat vinden we heel belangrijk.'' TON VAN DIJK. SCHIPHOL, 15 nov. Prof. ir. G. H. Bast, directeur-generaal van de P.T.T. heeft bij zijn terugkeer van het U.I.T.- congres (Internationale Unie voor Te lecommunicatie). dat na twee maan den zitting te Montreux, is geëindigd, verklaard, dat nog steeds wordt ge zocht naar een geschikte golflengte (op de middengolf) voor het derde Neder landse radionet, dat thans alleen op F-M.-band te beluisteren Is. Gedacht wordt aan de 240 meter, waarop al wordt gewerkt door radiozenders ln Ierland, Frankrijk en Hongarije. (De middengolf is over de gehele linie over bezet) Prof. Bast besprak het probleem met de betrokken delegaties en stuitte al leen bij Hongarije op bezwaren. Ier land en Frankrijk zijn van mening, dat Nederland deze golflengte zal kun nen gebruiken zonder dat van weder zijdse storing sprake zal zijn. Hongarije was echter bang voor Sto ring tijdens de avonduren. Daarom gin gen prof. Basts gedachten in de eerste plaats uit naar een zender op de mid dengolf, die gedurende het daglicht zou kunnen worden benut, 's Avonds zou het derde net dan moeten terugkeren naar de FM-frequentie. De VARA-t-v. heeft zaterdag opna men gemaakt van Shawn Elliott voor haar tweede aflevering van het pro gramma ..Fanclub", gepresenteerd door Astrid Engels en Judith Bosch. Het programma wordt 19 november uit gezonden. Shawn Elliott is plotseling een vrij grote lichte-muze-bekendheid in Europa geworden door zijn plaat „Shame and Scandal in the family". Zijn plaat sloeg in Europa geweldig aan, in korte tijd stond deze bovenaan de hitparade. Frankrijk was het- land taar; Alan Hooper, orgel en piano: Paul Griffin, piano en orgel: Bobby Gregg, drums; Harvey Godstein, bas; Charley McCoy, gitaar; Frank Owens, piano: Russ Savakus, bas. De drie pianisten spelen niet samen, maar toch is de be geleiding van sommige nummers op de ze plaat „gevulder" dan op andere pla ten van Dylan. Bob Dylan heeft er zelf ook een instrument bij. Sirene in .,High way 61 revisited". Marie Laforêt, het Franse film- sterretje met de mooiste ogen van de wereld, zingt ook. Wat u al wist- Ze heeft pas een nieuw, plaatje gemaakt op Festival 26.001. Marie Laforêt heeft een heel lief en vlak stemmetje dat een bepaalde bekoring inhoudt voor wie ernaar luistert. Zij is geen groot chansonnière, maar spreekt toch een hartig woordje mee in de Franse liehite muze. Ze zal dat- ook ze ker doen met dit nieuwe plaatje „Ka- ty Cruelle". De makers van deze schijf vonden de stem van Marie waarschijnlijk ook wat licht en heb ben er nog wat geluiden van zware mannenstemmen doorgemlxed. Het geeft een grappig tintje aan het lied je. De achterkant is net zo iets grap pigs. Het is de square-dance „La ba- gue au Droit'', waarbij u de benen niet stil kan houden. Uit de serie „Portraits in Blues" van Storyville ontvingen Wij deel zeven: „Big Joe Williams (sip 163). Big Joe Williams hebben de blueslief hebbers enige tijd geleden op het scherm kun nen zien toen via het tweede net ten Duitse opname van een Folkbluesfesti- val werd uitgezonden. Big Joe zong toen een van zijn bekende blues^ zijn Baby please don't go", die op de plaat heet „Don't you leave me here". In de blues is het gebruikelijk om gedeelten van teksten over te nemen of iets te veranderen. Het zUn vaak teksten van z g. „tradiónals", liederen die allang bestaan en waarvan niemand meer weet wie ze geschreven hebben. „Baby please don't go" is zo'n traditional ge worden. vele blueszangers namen het van Williams over. veranderden het en maakten er een blues-hit" van. In de zang van Big Joe komt men vaak flar den van teksten tegen die door andere, oude blueszangers werden gebruikt. Big Joe is namelijk nog een van de weinige blueszangers, wir muzik g- rijpt is door het leven van zwerven en overal spelen. Het is de man, groot en zwaar en vo! met littekens van oude vechtpartijen, aan te zien. Zijn speel- trant is speciaal. Hij is namelijk de eni ge die een mïgensnarlge gitaar be speelt. Het geeft een beetje zangerige toon aan zijn spel. dat toch sterk rit misch en gevarieerd is. Heel mooie blues' die op deze plaat staan, zijn b.v. „Old Saw Mill blues". „El Paso blues", het ritmische „Shake en on down" en „Shaggy hound blues". Met zjjn oude. dikke en dialectische stem roept Big Joe een heel eigen fascinerende stem ming op. waar zijn victorie begon. Shawn Elliott, wiens plaatje eigenlijk bij toeval in Frankrijk bij een disc-jockey terecht kwam, werd bij zijn succes onmiddel lijk gecontracteerd voor drie weken in het Parijse Olympia. Hij werkte er met Riohard Anthony en Sandie Shaw. De VARA maakte van de aanwezigheid van Elliott in Europa gebruik en de snel opgekomen ster maakte een blik- semtournee naar Nederland. Shawn Elliott werd als Eliezer San tiago uit een Spaans—Iers ouderlijk paar geboren te Portorico. Hij groeide in New York op en begon al vroeg als amateurzanger bij een bandje. Eerst na zijn studie en zijn diensttijd begon hij als beroepszanger. Hij maakte pla ten die Europa nooit bereikten, maar in New York vrij bekend werden om dat hij door een bekende disc-jockey en vriend werd gepousseerd. Zijn eerste grote succes was de plaat „Shame and Scandal", die ondertussen al door vele anderen (Les Surfs, de Maskers, de Mounties) eveneens op de zwarte schijf is vastgelegd. Het calypso-achtige lied je heeft veel aan de wat ondeugende tekst te danken, die het verhaaltje ver telt van de ont-rouwe vader en moeder en de broer en zus die geen broer en zus van elkaar zijn. De N.T.S. begint vanavond haar pro gramma zoals gewoonlijk met „Nieuws in het kort'- en „Klaas Vaak", waar- Na het gewone journaal geeft de volgt. Om drie minuten over half acht begint dan de Engelse les. Vanavond les zeven „The new factory'' (De nieu we fabriek). Ook les zes „Een salaris verhoging" wordt herhaald. fè Na het gewone journaal geeft de K.R.O. een reportage over de feest- vergadering die in Hotel Gooiland te Hilversum is gehouden. In deze uit zending kan men ook luisteren naar de toespraak die Paus Paulus hield ter ge legenheid van het veertigjarig jubi leum van de K.R.O. Ook minister Vro lijk en KRO-voorzitter mr. Van Doorn voerden hier het woord. Direct na de feestredenaars komt Rika Jansen aan bod met haar show, die wordt uitge zonden vanuit studio Bellevue te Am sterdam. Zij zal liedjes presenteren uit haar vroegere repertoire. Met haar eigen one-womanshow heeft ze opmerk kelijke successen geboekt. Niet alleen in Amsterdam, maar ook in Israel en zelfs in Amerika. Gedeelten uit die show zal ze voortaan dinsdagavond op het scherm brengen. „Van station tot station" is een programma over de architectuur van verschillende stations. Echter niet alleen van Nederlandse, maar ook wordt ons een kijkje gegund in Parijs. Londen en andere Europese steden. Vijfentwintig minuten kan men dan nog verkeren in Nieuwspoort, al vorens over te gaan tot de Epiloog. Vanavond de tweede in de serie „Werken van Barmhartigheid". Als onderwerp dit keer „Gevangenen ver lossen" met commentaar van de huma nist dr. J. v. Praag. Na 't laatste jour naal nog een uitzending van Teleac in nu". Les zeven „De gezinshuishouding". Leider is de journalist Brugsma. De A.V.R.O begint op het tweede net na nieuws in het kort met „Lui paard op schoot". Michaels en Ar- mand Dennis nemen ons dit keer mee naar het gevaarlijke en mysterieuze Okefenokee-moeras. „Samantha. de schone heks" is de titel van een film, die gaat over het echtpaar Stephens. Er moeten in het stadje, waar dit tweetal woont, stop lichten worden geplaatst, maar dat valt niet mee, als er hekserij in he spel is. Koen Verhoef presenteert zijn sportprogramma „Sportpanorama." Het kind van hiernaast is een ge dramatiseerde documentaire, die de AVRO vanavond uitzend en die meer

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 9