Kwistenares Marte Ontwerp voor 6 hoezen van jazz-platen Johnny en Rijk willen de tv-camera's rug toekeren Two-men-show in klein Amsterdams theater? T elevisie Radios Met één aandeel 'Vereenigd Bezit van 1894' aandeelhouder in circa 200 ondernemingen TV-vanavond Van het Zwanenmeer naar Zuid-Afrika Mariene Dietrich krijgt medaille Danser Rob Stuyf komt naar Nederland Het land was te klein VRIJDAG ZATERDAG VRIJDAG ZATERDAG fWF VRIJDAG 3 DECEMBER 1965 Een paar passen van de Amster damse Munt af woont Marte Rö- ling. Aan de Amstel, met een wijds uitzicht over de dubbele rij auto's aan het water, de nu triest en verlaten aan de kant liggende rondvaartboten en een groot ho tel aan de overkant. „Ik kan van hieruit precies zien of ze wel hy giënisch met het eten zijn", zegt ze. Haar huiskamer is groot en hoog, aan de wanden hangt niets anders dan een spiegel, een over- zomerde paasei-versiering en een slang van koek- Een ronde oliekachel zorgt voor de verwar ming. Op een vrij kleine witte tafel bij het raam werkt Marte Röling haar litho's uit. Als ze echter niet werkt is het de kamer niet aan te zien dat we op be zoek zijn bij een grafica. Er is geen inkt, tekenplank of verf in de kamer te ontdekken. Ook geen litho's of schilderijen van haar zelf of anderen. Alleen wat stoe len, stapels tijdschriften, boeken en een groot bruin pak waarin pas later van de drukker afkom stige litho's blijken te zitten. Voor de vuist Wereldgebeuren Eigen stijl Hard werken CITROENBRANDEWIJN FOCKINK HILVERSUM, 3 dec. Zater dag krijgen we ze weer op visi te, Johnny en Rijk, het duo dat als een „Paar Apart" onze huis kamers komt binnenwandelen. Johnny en Rijk doen dat met wisselend succes, ook al menen we te mogen vaststellen, dat ze nog nooit zo uit de komische verf zijn gekomen als in hun laatste televisie-shows. Op het scherm heeft Johnny altijd het laatste woord, want Rijk is dan de man, die de reacties van zijn beslist niet „betere wederhelft" moet uitlokken. De samenwer king tussen dit komische duo is zo goed, dat Johnny en Rijk van plan zijn het volgend wintersei zoen de televisiecamera's de rug toe te keren en met een two- men-show in een klein Amster dam's theater te beginnen. Dit laatste tekenden wij dezer da gen op uit de mond van Rijk, die we in deze bijdrage verder graag aan het woord laten. NEDERLAND I NEDERLAND II BELGIE NEDERLANDS BELGIE FRANS DUITSE TELEVISIE TWEEDE PROGRAMMA NEDERLAND I BELGIE NEDERLANDS DUITSE TELEVISIE TWEEDE PROGRAMMA HILVERSUM I 402 m. BH 'Ml 298 m. RADIO VERONICA BRUSSEL 324 m. BRUSSEL 484 m. HILVERSUM I 402 ra. HILVERSUM II 298 m. HILVERSUM III (F.M.-kan.) RADIO VERONICA BRUSSEL 324 ra. BRUSSEL 484 m. CITROENBRANDEWIJN FOCKINK ->- i. - .v i»; oo „Een vrouw moet niet alleen huisvrouw zijn" Ook Marte Röling zeif voldoet niet aan de image van een kunstenares. Zij heeft geen lange, nonchalant wapperen, de haren. Ze draagt geen spijkerbroek of ribfluwelen toestanden. Ze is een bijzonder charmante vrouw. Nylons, een groene gerende rok, blouse, gelak te nagels en blond, halflang naar buiten gekruld haar. Ze rookt sigaren v. mid delmatige grootte. Ze is 25 jaar, ge boren in Laren en dochter van Prof. Röling, tekenleraar aan de Amsterdam se Academie van Beeldende Kunsten. Marte Röling had al diverse exposi ties, eenmans- en groepstentoonstellin gen o.a. in Leeuwarden, het Stedelijk en Fodor Museum in Amsterdam in Hilversum, Den Haag en dit jaar ook op de Biennale in Parijs. Eveneens dit Jaar kreeg zij de aanmoedigingsprijs van de gemeente Hilversum. Op het ogenblik exposeert zij bij Kunsthandel Ina Broerse in de Nieuwe Spiegelstraat Er hangen daar tien vrouwenportretten •n er staat een map met haar overi ge werk. Marte Röling is de laatste tijd nog al bekend geworden door haar optre den in „Voor de vuist weg" van Willem Duys en door haar hoesont- werpen voor een serie „free jazz" grammofoonplaten die door Phono gram worden uitgegeven. Het t.v- op treden is erg gunstig voor haar ge weest. „Zoiets is altijd een goede reclame. Ik was alleen een beetje bang dat het op de manier zou gaan van „wat een leuk meisje en wat een aardige prenten maakt ze". Gelukkig hebben we voornamelijk over mijn werk gesproken. Door dat „Voor de vuist weg'' programma kwam er ie mand van Philips wat v. mijn werk kopen en We hadden het toen over hoesontwerpen. Een tijdje later "reeg ik toen de opdracht er vijf te ma ken Het zijn er in totaal zes gewor den' De eerste was voor .Mohawk" van het New Yok Art Quartet onder leiding van John Tchicai. De anderen voor platen van Rod Levitt, het George Russel Sextet, het Dollar Brand Trio, Albert Ayler en Ted Curson met Bill Baron in „Tears for Dolphy". Ik heb geprobeerd in de ontwerpen ook iets van de sfeer van de muziek weer te geven. De namen en platen van deze jazzmusici ken de ik eigenlijk amper. In muziek ben ik een alles-eter. Ik neem zo te hooi en te gras wat mee. Van Bach tot Beatles. En omdat ik zelf niet eens een pick-up heb, brachten ce van Philips een grammofoon met platen. Als ik aan de ontwerpen Dezig was, draaide ik ze. Ik moet zeggen dat die muziek mij wel iets deed. Het fascineert mij, vooral Albert Ayler en ook Tchicai, hoewel ik die op het nachtconcert dat hij onlangs gaf be ter vond. De ontwerpen zijn aller eerst portretten van de musici. Ik heb ze getekend vanaf foto's. Daar bij heb ik in het haar, in de herse nen zou je kunnen zeggen, de beel den getekend die het portret tot een ontwerp maken, de dingen die er naar mijn smaak bij horen. Gezichten, een saxophoon, een neger met bord „Free now" tranen en het portret van Eric Dolphy in het ontwerp voor „Tears for Dolphy". Ze zijn in kleur, iets wat ik eigenlijk pas kort doe (bij Ina Broerse is maar één kleurlitho) omdat ik tot dan toe dacht aan zwart wit genoeg te hebben". Marte Röling staat midden in het leven van nu. Zij werd voor haar litho's geïnspireerd door J. Cobb, door Mal colm X en door Kennedy. Zij interes seert zich in hoge mate voor het poli tieke wereldgebeuren. Boeken van Le nin en andere staatkundigen staan naast Ernest Hemingway en „John Lennon in his own write" Ook andere dingen komen in haar li tho's terug. Racewagens, telefoons vlig- tuigen. Toch is haar kunst geen pop-art of een vorm daarvan en zij wil het ook beslist niet zo noemen. „Alles wat te genwoordig figuratief is, wordt onmid dellijk pop-art genoemd". Het is van een moderne maar ook erg persoonlij ke en eigen stijl. Het eerste wat op valt in haar werk, is het vakmanschap waarmee het gemaakt is. Soms heel fijn van tekening, soms vet benadruk kend, maar altijd erg secuur en tech nisch. De tien vrouwenportretten bij Ina Broerse zijn bovendien ook erg suggestief en fijn om naar te kijken „Die vrouwenportretten heb ik erg snel gemaakt. Ik had er eerst één gemaakt Dat' intrigeerde me zo, dat ik "n tweede maakte en 'n derde.. Tot ik er tien had. „Het probleem" vrouw intrigeert me toch. Omdat ik zelf werk, vind ik de emancipatie zo belangrijk. Het is voor een vrouw niet goed, als ze alleen maar de pollepel hanteert. Ze moet er net zo goed „uit" als de man. Een vrouw hoeft niet alleen maar de sloof te zijn voor het eten, de bood schappen. de kinderen en het stof dat er de volgende dag weer ligt. Ook de man trouwens niet. Ik kan er net zo min tegen als de man vijftig is en af gesjouwd moet werken, terwijl de da mes taartjes eten". „Ik zou bovendien ook niet buiten mijn werk kunnen. Ik heb er geen moeite mee mijn dag te vullen met boodschap pen en winkelen en naar de film gaan (b.v. Beatlesfilm. meesterlijk, die heb ik drie keer gezien) maar ik zou er op den duur niet tegen kunnen. Ook een moeder met kinderen zou er eens „uit" moeten, de kinderen in een goede crash. Dat is alleen maar gezond voor ze. met andere kinderen spelen. Als ik kinderen had, zou 't moeten. Mijn werk eist me helemaal op als 'k eraan begonnen ben. Ik kan eigenlijk alleen prettig opschieten als ik hard werk. Op het ogenblik heb ik een paar rustige dagen. Ik heb veel gewerkt voor die tentoonstelling en verdien wei wat rust Straks begint het weer. Ik moet een wandschildering maken. En ik wil uiter aard weer tekenen voor nieuwe li tho's. Dan wordt het weer hard wer ken Ik vind het heerlijk!" TON VAN DIJK MARTE RÖLING Advertentie f7,- per hele liter HILVERSUM, 3 dec. Het tiener- magazin van de NCRV is het minst wilde van alle tienerrubrieken. Toch zit er ook vanavond een mopje tienermu- ziek in. Het ig echter niet de hoofdzaak want ae NCRV-tieners hebben nog wel wat meer interesse dan alleen maar de grammofoon. Behalve deze uitzen ding voor acht uur dan nog een inte ressante uitzending voor balletliefheb bers met filmfragmenten van Het Zwa nenmeer, gedanst door het Nationale Ballet o.I.v. Sonia Gaskel en ingestu deerd door de Russische choreograaf Igor Belski. Na het journaal „Ooggetuige". Nico van Vleit en Didier van Koekenberg hebben zes weken in Zuid-Afrika door gebracht om een aantal reportages te maken over de samenleving in dat land een van 's werelds meest becritiseerde levensgebieden, alvorens Attentie en de dagsluiting de vrijdag uitluiden eerst nog „De tante van Charley" een oud en misschein ook wel meest stukgespeel- de klucht uit het toneelrepertoire. Vrij wel iedereen heeft de malle verkleed partij al weieens gezien. Onder regie van Gerard Reekers komen hierin voor de camera Manfred de Graaf, Dolf de Vries. Bab Wijsman. Pieter Lutz, Anne Oostveen. Joan Remmelts. Ank van der Moer. Joop Doderer en anderen. De VARA opent het tweede net met de tweede aflevering van de Durbridge- serie „Tim Frazer". Er wordt ook in deze aflevering weer een lijk getoond. De compagnon van Tim, Harry Den- ston, is echter nog steeds zoek. Na „Achter het Nieuws" een afleve ring van de vrolijk-spannende serie „De Schavuiten". De ondertitel is „een echte Rembrandt". Een goede relatie doet de familei St. Clari een shcilderij cadeau. Het is (daarvoor staat het mi lieu borg) een vervalsing, maar dat verhindert de Clairs niet om er goede zaken mee te doen. Tot besluis van de avond weer de consumentenrubriek „Koning Klant". De aandacht wordt de ze keer vooral gevestigd op cosmetica. Zo vlak voor Sinterklaas een nuttige ru- breik voor de heren der schepping. LOS ANGELES, 3 DEC. De in Duitsland geboren Amerikaance actri ce Mariene Dietrich heeft de medaille van verdienste van de staat Israël ont vangen. De onderscheiding, die nooit eerder aan een vrouw is verleend, zal worden uitgereikt aan een banket dat door de „Joodse Club Van 1933" in Los Angeles wordt gegeven. De medaille is haar verleend wegens de moedige wijze waarop zij „princi pieel en gedurende lange tijd" haar vriendschap voor het Israëlische volk continueert. Advertentie MEESTERWERKEN VAN Z TOT A "AMSTERDAM, 3 dec. De Neder landse danser Rob Stuyf en zijn vrouw de Chileense danseres Virginia Bomcall, zijn voor een verblijf van 3 maanden in Europa. Rob Stuyf, broer van cho reograaf Koert Stuyf, was destijds ver bonden aan het Ballet der Lage Landen. In 1959 vertrok hij naar Chili, waar hij evenals zijn vrouw danst bij het ballet Nacional Chileno. Het is mogelijk dat dit danspaar ook aan Nederlandse bal letvoorstellingen zal medewerken. Corita- en Rijk de Gooyer-show, een commercieel programma, dat 150 maal moet worden afgedraaid in talloze plaatsen In geheel Nederland. Rijk knikt bevestigend. Het- is 12 uur- Het herfstzonnetje straalt verlegen door enkele grijze wolken. Vele koppen koffie maken de artiesten, die elke avond in de show staan en net uit het hotelbed zijn gekomen, goed wak ker. Rijk de Gooyer steekt een nieuwe Sigaret op en vertelt hoe hij „in het vak" is gekomen. .,Het was lnja, ln 1949; toen ben ik begonnen als conferencier en zanger bij de NCRV-steravond van Johan Bodegraven. Dat was in die tijd zeer interessant werk, maar als ik er nu op terugkijk, vind ik het maar slap gedoe. Ik begrijp nog niet hoe ik het heb gedurfd. Misschien was het de moed van de amateur. Maar ja, wat wil je. iedere idioot was toen welkom. Amusement bestond in die jaren nog niet bij de NCRV. In 1950 kwam ik bij het VARA-radio-cabaret van Wim lbo. Ik vond dat destijds leuker dan de lolbroek uithangen. Nu ligt me het cabaret niet meer. Het is me een beetje te steriel geworden. Nadat ik datzelfde jaar wat toneelervaring had opgedaan bij Wim Kan, tekende ik een contract voor de Showboat van Eli Asser. Als meneer Bartels kwam ik meer in de publiciteit. Waarom? Dat begrijp ik niet, men vond het blijkbaar een grappig mannetje- Och, het was wel lollig, ook financieel. „Ober, twee koffie!" Het gesprek wordt even onderbroken tot de twee geurig dampende kopjes zijn neerge zet. „Waar waren we gebleven", vraagt Rijk. „O ja, bij Bartels", en hij gaat verder. ,lk kwam In contact met Johny Kraaikamp, die toen aan een bas pluk te in een Amsterdams cafeetje. We gingen samenwerken, eerst voor de ra dio en later voor de televisie. Eigenlijk zijn wij de oudste tv. artiesten, zij het met onderbrekingen. Die samenwer king duurde tot 1959. Ik wilde naar het buitenland, naar Berlijn, Johnny wiilde ook voor zich zelf gaain werken. We haldidien geen ru zie hoor. maar ik vond het land te klein. Ik kreeg een vijfjarig con tract aangeboden van een Duitse filmmaatschappij en ik tekende. Hoe wel de zaak na een jaar al failliet ging, heb ik toch nog twee films ge- Op onze vraag of hij er een idee van heeft waaraan hij zijn succes op de Bühne te danken heeft, weet Rijk ons geen positief antwoord te ge ven. „Ssja. eens even nadenken mmmm nee, ik zou het niet we ten". Terwijl er een brede grijns op zijn gezicht verschijnt, schudt Rijk de Gooyer nog eens nadrukkelijk met zijn hoofd. Hij begint te lachen. „Ik weet wel dat het gek klinkt, maar ik heb er geen flauw idee van, waaraan ik mijn succes heb te danken. Ik ver koop mijn grollen aan het publiek en dan is het lachen geblazen. Dat zal het succes wel zijn. Wie niet lacht, nou die heeft pech gehad. Vergeet niet dat ik leef bij de gratie van het pu bliek. Als de mensen me niet- meer willen, is het succes voorbij! Maar vergeet ook niet. dat ik geen eigendom ben van dat publiek. Sommige men sen schijnen die overtuiging namelijk wel toegedaan. Als ik bijvoorbeeld in een café kom om een borreltje te drin ken en iedereen zit me aan te staren of zoals meer dan eens gebeurt ze komen me lastig vallen met het een of andere kleinigheidje, dan word ik grof. Dan zeg ik „donder op". En weet je wat ze dan zeggen: „Rijk de Gooyer? O. j,e bedoelt die kerel met veel te veel kapsones Driftüig inhaleert die 39-jiarige tele visie-artiest de rook van zijn sigaret. „Heb je al ontbeten", vraagt Wim van Wess, de producer van de Rita NCRV: 10.05 T.M.: maandelijkse maga zine voor tdeaiiers. 19.35 RaRetprogramma. NTS: 20.00 Journaal. NCRV: 20.20 Oog getuige, programma over Zuid-Afrika NCRV: 20.50 De Tante van Cnarley, oo medie. 22.25 Attentieactualiteitenru briek. 22.45 Dagsluiting. NTS: 22.50-22.55 Journaal. NTS: 20.00 Journaal. VARA: 20.01 Tim Frazer, thriller-feuilleton (deel II). 20.30 Achter het nieuws. 20.55 De Schavuiten, TV-film. 21.50 Koning Klant: programma voor en over consumentenNTS: 22.10— 22.15 Journaal. 19.00 Voor het kind. 19.05 Engelse les. 19.20 Voor de jeugd. 19.30 Voor de tie ners. 19.55 Weerman. 20.00 Nieuws. 20.25 Speelfilm. 21.56 Nieuws. 22.0522.40 Film. 18.25 Nieuws en kroniek voor de Jeugd. 18.55 Voor de landbouw. 18.25 Grain de sable. 19.30 TV-feudlleton. 20.00 Journaal 20.30 Spel. 22.25 Journaal. 18.00 Nieuws. (Regionaal programma. NDR: 18.05 Actualiteiten. 18.16 Das Frel- tagsnaagazin18.50 Voor de kinderen.1980 Nws. 19.03 Actualiteiten. 19.21 Kentucky Jones: de crisis. 19.50 Programmaover- zicht. WDR: 18.30 Hier umd Heute: jour naal. 19.12 Intenmezzo-Begimn. 19.15 Die Gelegenheitskauf. 19.45 Jazzmuziek. 20.15 20.45 (kanalen 42-49-53 en 55: Prisma des Westen6: de situaitie van de katoen weverijen in Nordrheim-Westfalen). 20.00 Journaal en weeroverzicht. 20.15 Aktuel» reportages. 21.00 Uoter Gamgstem: tv- film. 21.45 Journaal, weeroverzicht en commentaar. 22.00 Spaite Liebe, tv-spel (herh.). 23.40 Nieuws. 16.15 Nieuws en weerbericht. 18.25 Die Drehscheibe: gevarieerd pirogramma.18.58 Die Braute meaner Söhne: Karin II haut ab. 19.30 Heute: nieuws, weerbericnt en thema van de dag. 20.00 Die Frau im fjbldenen Cadillac (The solid gold cadillac) Amerikaanse speelfilm. Aansluitend: nieuws. 21.35 Blickpumkt: actualiteiten van nabij gezien. 22.05 Catalaans capriccio, programma over de landstreek Rousillon. 22.35 Heute: nieuws, weerber. en thema van de dag. 23.00 Dans met mij: dans les (herh.). NTS: 10.30 TeleacSamen leven nu en morgen, (herhaling van les 9). 11.00 Teleac: Kennis van textiel (herhaling van les 10). 11.3012.00 Teleac: Van maatioi» tot meetkiok: basiscunssu voor bet han teren van meetgereedschappen door me taalbewerkers. (les 9). AVRO: 16.00 The Beatles, tekenfilm. 16.20 Fototriptiek: programma over het flitsen. 16.40 Tie- mer-TV. 17.1018.05 Voor de kinderen. 1785—18.05 Schooltelevisie. 10.00 Nieuws. 10.05 Journaal (hem.). 10.20 Am Fuss der blauen Berge, film 11.05 De Swingle-Singers zingen Bach. 11.30 30 Minuten Aufenthalt, uitzending van het vliegveld Lohausen. 12.00 Akruele kroniek. 14.00 Engelse les. 14.15 Der Rat- tenfanger, jeugdopera. 14.45 Alles guit ge- gangen: Luis Trenker vertelt: der ver- schollene Tourist. 15.15 Toxi, speelfilm. 16.40 Beiait Club, show voor jonge mensen. 17.15 Immer fliessen die Ströme ins Meer, bezinning. 17.45 Sportprogramma. (Regio naal programma. 15.55 Vorschau: programma-overzicht van de komende week. 16.15 Wedstrijden voor beroepsboksers. 17.25 Dans met mij: dansles. 17.55 Nieuws en weerbericht.18.00 Samstags um sechs. Uitzending over de stichting Pruisisch cultuurbezit. 18.00 Nieuws. 18.15 Deze week, praatje. 18.20 Lichte pianomuziek. 18.30 Jazzmu ziek 18.50 Naar onze mening, kritisch commentaar. 19.00 Voor de oudere jeugd. 19.30 Kunstkroniek. 20.00 Nieuws. 20.05 Zwitsers kamerorkest: klassieke en mo derne muziek. 20.50 Boekbespreking. VA RA: 21.00 Stereo: Tango-Rumba orkest m zangsolisten. 21.30 Dit is uw leven. 22.30 Nieuws. 22.40 Actualiteiten. 22.50 Lichte grammofoonmuziek 23.45 Socialistiscn nieuws in Esperanto. 23.5524.00 Nieuws. 1780 Coda: programma voor de ren. 19.00 Nieuws. 19.10 Actualiteiten cn Conciliejoumaal. 19.35 Granrmofoomni ziek. 20.00 Jubileum Muziekfeest 1965. nale hairmianie- en fanfarekorpsen (oph-'j 20.40 Portret in muziek. 21.05 Inhoud: n1 briek van recente publicaties op geesteuj gebied. 2120 Vliegende schijven granun fooraplatenverzoekprogramma voor nun tairen. 22.25 Boekbespreking. 22.30 Nieuws 22.40 Epiloog. 22.45 Avondtheater: graIj_ miofoommuziek en het hoorspel De Zweed se Lucifer. 23.5524.00 Nieuws. 18.00 Veronica's Jukebox; 19.00 Se^ o' clockshow; 20.00 Nashville tennesseci 21.00 Aleekaleidoscoop; 22.00 Spaans pfy" gramma; 22.30 Jazz journaal; 23.30 AH remmen los; 01.00 Sluiting. 18.00 Nieuws. 18.30 Programma voorde automobilisten. 18.45 Sportkroniek. Licht orkest. 19.00 Nieuws, weerbencnu radiokroniek en weeroverzicnt. 19.40 Licn- te muziek. 20.00 Koormuziek. 20.30 Schrij vers spreken. 21.00 Operettemuziek. 2l_ou Jazzagenda. 22.00 Nieuws en berichten- 18.00 Nieuws. 18.27 Nieuwe lichte mu ziek. 19.30 Nieuws. 22.00 Wereldnieuws. 22.15 Jazzmuziek. 22.55 Nieuws. VARA: 7.00 Nieuws, ochtendgymnastiek en socialistisch strijdlied. 7.23 Licht» grammofoonmuziek. (7.30 Van de voorpa gina; evtl. aansl.wegeninformatie- dienst) 8.00 Nieuws. 8.10 Lichte grammo foonmuziek. 9.00 Klassieke kamermuziek (gr.). 9.35 Waterstanden. VPRO: 9.40 En gel - s - spreken (I), gesprek en mun- ka'e intermezzi. 9.55 Kunst en kitsch (Ut lezing. VARA: 10.00 Z.O.—135, gevarieerd programma. (11.00 Nieuws). 12.15 Oost- europese kron. 12.27 Mededelingen t-b.v- land- en tuinbouw. 12.30 Actueel sport nieuws. 13.00 Nieuws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Stereo: Lichte orkestmuziek en zangsolisten. 13.40 Uitlaat, programma voor de twintigers. 14.15 Radio Jazzclub. 14.55 Tussen stilstand en beweging, lezing- 15.10 Klassieke en moderne orkestwerken (gr.). 16.00 Nieuws. 16.02 Dansmuziek (gr.) 16.25 Onbewoondinterview en gram mofoonmuziek. 17.05 Amateurs, de micro foon is voor U. 17.30 Raddoweekjoumaal- 18.00 Nieuws. KRO: 7.00 Nieuws. 7.10 Het levende Woord. 7.15 Clavecimbelrecital: oude mu ziek. 7.30 Nieuws. 7.32 Gewijde muziek- 7.55 Overweging. 8.00 Nieuws. 8.10 Djinn. gevarieerd programma. (8.308.32 Nieuws 8.32 KNAC-ANWB wegeninformatie).12.00 Angelus. 12.03 Licht ensemble (opn.).12.24 Marktberichten. 12.27 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Nieuws. 12.40 Po pulaire grammofoonmuziek. 12.45 Over heidsvoorlichting Geven en nemen. De familie Van Buuren praat weer over het verkeer. 12.55 Licht vocaal trio. 13.15 Ca- ïionca: radio-magazine voor tieners.14.10 Musicerende dilettanten: mannenkoor. 14.30 Voor de kleuters. 14.40 Lichte gram mofoonmuziek (stereo). 15.30 Visages de la chanson: Frans-Nederlands programma- 16.00 Muzikale tombola: gevarieerd mu zikaal programm. NRU-AVRO: 9.00 Nieuws. 9.02 Orkes- ten- en solistiemprade (gT.). 10.00 Nieuws. 10.02 Licnte grammofoonmuziek voor de tieners. NRU-NCRV: 11.00 Nieuws. 11.02 Lichte orkestmuziek (gr.). 11.30 Muziek van Het Leger des Heils (gr.). 12.00 Nieuws, even tueel actualiteiten. 12.02 Licht muziek programma (gr.). 12.30 Platenshow voor de tieners. 13.00 Nieuws. 13.02 Gevarieerd Nieuws. 14.02 Hoogtepunten uit operettes, musicals en films. 15.00 Nieuws. 15.02 Werken van grote meesters in de muziek. 15-30 Licht muziekprogramma. (16.00 uur Nieuws). 17.00 Nieuws. 17.02 Sportrepor- tages, -uitslagen, commentaren en lichte grammofoonmuziek. 18.00 Sluiting. 07.00 Schoon schip; 12.00 Red Band Top pers; 12.15 Smith Chips; 12.30 gevarieerd kwartier; 12.45 Velasques progr.; 13.00 Veronica's Teenager muziekexpress; 14.00 Ned. top-40; 16.00 Half uur met Suhandl; 16.30 Platenpalet; 16.45 Favorietenfestival; 17.15 Kwartier gevarieerd; 17.30 Teen- beatclub; 18.00 Veronica's Jukebox. 12.00 Nieuws. 12.03 Filmkroniek. 12.40 Weerber, mededelingen en SOS-berich- ten voor de schippers. 12.45 Buitenlands persoverzicht. 12.50 Licht orkest 12.57 Programmaoverzicht. 13.00 Nieuws, weer bericht en sportoverzicnt. 13.20 Licht or kest. 14.00 Nieuws. 14.03 Jazzmuziek. 15.00 Nieuws. 15.03 Gevarieerd programma. 17.00 Nieuws, weerbericht en mededelin gen. 17.15 Koorzang. 17.30 Klassieke mu ziek. 1785 Damsorkest. 18.00 NieuwB. 12.00 Nieuws. 12.05 Gevarieerde muziek. 12.30 Nieuws 15.00 Nieuws. 15.02 Bel Cam- tomuziek. 16.00 Nieuws. 17.00 Nieuws.17.15 Lichte muziek. 18.00 Nieuws. Advertentie llïlllïIlllllIIIISlIUIUIIIlllllIl) f7.- per hele liter maakt met o.a. Curd Jurgens en Clai re Bloom." In 1961 kwam ik terug naar Neder land om vervolgens een jaar niets te doen. Dat was financieel gezien niet zo best, maar janiemand kende mij meer. Tot ik in 1962 in het AVRO- tv-programma „Musichall' kwam te staan. En daaruit vloeide de „Kijk die Rijk"-show van Eli Asser, met onder meeir Adèl'e Blioemendlaall voort. Dit programma theeft thet helaas maar één seizoen uitgehoudten.. De AVRO kwam er achter dat de show een zeer laag waarderingscijfer bij het publiek had. Waarom? Dat soort humor lag ze niet. De uitzendin gen werden gestopt omdat het by de AVRO nu eenmaal direct moet lukken. Dat vond ik erg jammer, want it mocht het graag doen. Toch vroeg die zelfde omroep me het volgende sei zoen weer, nadat ze mij en Johhny hadden ..ontdekt" in die bedscène, di® we henhaalden voor het programma „Open het dorp". Dat sloeg blijkbaar wél in als een bom en na enige voor bereidingen ontstond „Een paar apart" welke show nu het tweede seizoen i ingegaan." Advertentie

Krantenviewer Noord-Hollands Archief

Nieuwe Haarlemsche Courant | 1965 | | pagina 6