TAVISTOCK HOUSE THEATRE
THE FROZEN DEEP.
garbled extracts from his work, to which you
put your name as author, with the
honourable distinction annexed, of having
perpetrated a hundred outrages of the same
description. Now show me the distinction
between such pilfering as this, and picking a
man's pocket in the street: unless, indeed, it
be, that the legislature has a regard for
pocket-handkerchiefs, and leaves men's
brains (except when they are knocked out by
violence) to take care of themselves."
"Men must live, sir", said the literary
gentleman, shrugging his shoulders.
"That would be an equally fair plea in
both cases", replied Nicholas; "but if you put
it upon that ground, I have nothing more to
say, than, that if I were a writer of books,
and you a thirsty dramatist, I would rather
pay your tavern score for six months, large
as it might be, than have a niche in the
Temple of Fame with you for the humblest
corner of my pedestal, through six hundred
generations".
Ondertussen was Nicholas wel de vos
die de passie preekt want ook hij had op
verzoek van de heer Crummies een
oorspronkelijk frans stuk in het engels
vertaald en bewerkt voor. Crummies
gezelschap.
Dickens als amateur-toneelspeler en regisseur
Zowel thuis als op reis greep Dickens
iedere gelegenheid aan om toneel te spelen.
Talrijk zijn de voorstellingen die hij
organiseerde voor liefdadige doeleinden, zoals
in de jaren van 1845 tot 1850 de
opvoeringen van Ben Johnson's Every Man
in his Humour, met Dickens in de rol van
captain Bodabil. De baten waren bestemd
voor Leigh Hunt en John Poole, collega's in
behoeftige omstandigheden. In 1850 richtten
Dickens en Bulwer Lytton een "Guild of
Literature and Art" op met als doel "to
provide impoverished authors with pecuniary
aid and a free residence*. Bulwer Lytton
schreef Not so bad as we seem, en de eerste
uitvoering was op 16 mei 1851 voor een
exclusief gezelschap waaronder Koningin
Victoria en haar man Prins Albert. Andere
bekende stukken die met succes werden
opgevoerd waren The Lighthouse (1855) en
The Frozen Deep (1857), beide van Dickens'
vriend Wilkie Collins.
UEUTEXAXT OUÏFOMDMa. M*ac Lo»i.
rtAXE ALDtBSLETMa. iua r~.~
UECTESAXT ITEVEXTÖWMa Y«oa n
JOH«AST. Simpt Cm* Ma. Arwro Em. AJL
(Omnia im Cmm m Tm flu Mav M Vimm)
MM. nrVEXTOMMm
IACT CMAVrOBO. a
CLAJU Ml'MNHAM
Ml'MM UTILES1
Een aanplakbiljet voor een
uitvoering Tavistock House
Tijdens zijn reizen, zo
vele brieven, bezocht hij niet
als toeschouwer, maar nam
deel aan uitvoeringen, als
regisseur, zoals tijdens
Amerikaanse reis in 1842. Bij
in Boston had hij toegezegd
amateurtoneel-
blijkt uit zijn
alleen theaters
hij ook actief
speler en als
zijn eerste
zijn aankomst
aan het einde
UHDCB TEE MANAGEMENT 0F MB. CffARIJB DICKENS.
Ob *0*. Tmmim, I i,wy uw, a «ioa m Vom, fa prnmtU
m omnciT new
B0VA9TK DftAMA. 01 THKEE ACTS. BT MB. WILK11 COLLTOL
n* W*. hmxmm, T*mmAUftL rbRwlfl
|t rüitiifi Ninr. riifil" /*ui bfaiii, Kl Vum, y Iè> imm
to twoukvm will k ocutkud it mm. jomm rem ut
CJlFTADI ESJPrOKTH.<<Tim Mm Ma.Ixu* IV.
CAFTA1X HCLDDCO. f TW Wmi«w I
richard vardocrml cïulu i
mosz usMotrramm. i+n.
MAID
the scnnr isd scejk eftects of thi fihst act, bt be. teleif.
THE SCE.1EIT AID SCE3IC EFFECTS OF THE SECOÏD AID THItD ACTS, IT Ht. ITAHmLD,
ASSISTED BT IL DAÏS0.V
THE ACT-DKOF, ALSO BT Mi IT A* FIX LD, LA.
- 10 -